Záručná doba

Záručná doba trvá 24 mesiacov (pokiaľ nie je pri tovare napísané inak) a začína plynúť dňom prevzatia kúpeného tovaru kupujúcim. Do záručnej doby sa nepočíta doba od reklamácie tovaru až do doby, kedy je kupujúci oprávnený tovar prevziať. Kupujúcemu bude vydané potvrdenie o tom, že tovar reklamoval, o vykonaní záručnej opravy a o dobe jej trvania. Ak dôjde k výmene tovaru za nový kus alebo k výmene súčiastky, na ktorú je poskytnutá záruka, začína plynúť záručná doba znovu od prevzatia nového tovaru (od prevzatia tovaru s novou súčiastkou).

Aký je rozsah záruky?

Záruka sa vzťahuje na vady tovaru, ktoré sa prejavia po prevzatí tovaru kupujúcim počas plynutia záručnej doby.

Záruka sa vzťahuje na poruchy funkčnosti veci spôsobené výrobnou vadou. Záruka sa nevzťahuje na vady veci, ktoré po ich prevzatí boli spôsobené:

  • prirodzeným opotrebením veci
  • nedodržaním zásad používania (nesprávnou obsluhou a údržbou v rozpore s výrobcom priloženým návodom na obsluhu)
  • mechanickým poškodením produktu, vrátane náhodného (pádom, cudzím predmetom a pod.)
  • neodbornej inštalácii, opravách, úpravách alebo iných neodborných zásahoch
  • prírodnými živlami
  • prevádzkovaním v nevhodnom prostredí a poškodené nevhodnou obsluhou
  • poškodením spôsobenom inými vonkajšími vplyvmi (nestabilita elektrickej siete, prepäťové rázy indukované na telefónnej linke alebo napájacom zdroji atď.).
  • reklamovať nemožno darčeky navyše pripojené k objednávke alebo k položke.

Práva kupujúceho zo záruky zanikajú aj pokiaľ nebola vada reklamovaná v záručnej dobe a pri svojvoľných zmenách pôvodných údajov v záručnom liste vykonaných kupujúcim.

Aké mám práva?

Vám ako kupujúcemu v prípade oprávnenej reklamácie náleží nároky zo záruky vyplývajúce z Občianskeho zákonníka, príp. ďalších právnych predpisov. Máte najmä:

  • právo na bezplatné, riadne a včasné odstránenie vady, ak ide o vadu odstrániteľnú, právo na výmenu chybného tovaru alebo chybnej súčasti, ak to vzhľadom k povahe vady neúmerné, a nie je takýto postup možný, právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy
  • právo na výmenu chybného tovaru alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak ide o vadu neodstrániteľnú brániace riadnemu užívaniu tovaru
  • právo na výmenu chybného tovaru alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak ide o chyby odstrániteľné vyskytujúce sa vo väčšom počte alebo opakovane a brániace riadnemu užívaniu tovaru
  • právo na primeranú zľavu z kúpnej ceny alebo odstúpiť od kúpnej zmluvy, ak ide o iné vady neodstrániteľné a nepožaduje výmenu veci

Kedy mám dôvod na reklamáciu?

Snažíme sa dbať na to aby ste boli so službami a tovarom od Tojka spokojný. Ale tiež sme len ľudia a môžeme občas niečo prehliadnuť. Preto obdržaný tovar môžete reklamovať, v prípade že:

  • tovar je poškodený alebo nefunkčný
  • došlo nekompletný (napr. chýba dôležitá súčiastka a pod.)
  • došlo vám iný tovar, než ste si objednali (napr. došlo k zámene zásielok na našej strane)

Ak zistíte, že dodaný tovar má poruchu alebo je po dodaní poškodený, je nutné nám neodkladne túto skutočnosť oznámiť a tovar doručiť k reklamácii. Dopravu reklamovaného tovaru hradí kupujúci. V prípade uznania oprávnenosti reklamácie môžete požiadať o úhradu nákladov vzniknutých dopravou reklamovaného tovaru. Reklamovaný, opravený alebo vymenený tovar vám zašleme späť na naše náklady.

Tojko.sk ako predávajúci rozhodne o prijatí reklamácie najneskôr do 3 pracovných dní po prijatí vráteného tovaru. V prípade, že reklamácia nebude predávajúcim uznaná, oznámi vám túto skutočnosť telefonicky alebo elektronickou poštou.

Reklamácia vrátane odstránenia vady bude vybavená bez zbytočného odkladu, najneskôr do 30-tich dní odo dňa uplatnenia reklamácie, pokiaľ sa predávajúci so spotrebiteľom nedohodne na dlhšej lehote. Lehota na vybavenie reklamácie beží od odovzdania/doručenia tovaru predávajúcemu alebo do miesta určeného na opravu.

Reklamácia je vybavená v deň, keď je tovar (opravené, vymenené, prípadne tovar v pôvodnom stave, ak reklamácia nebola oprávnená) pripravený v mieste uplatnenia reklamácie k odovzdaniu kupujúcemu alebo keď je odovzdané doprave na adresu kupujúceho uvedenú v reklamácii.

Ako kupujúci ste povinný s nami pri vybavovaní reklamácie spolupracovať, najmä máter povinnosť po vybavení reklamácie tovar prevziať.

O prijatej reklamácii sme povinný vyhotoviť reklamačný protokol (Protokol o spätnom prevzatí tovaru), ktorý je po ukončení konania zaslaný alebo odovzdaný kupujúcemu. O výsledku reklamačného konania je kupujúci informovaný e-mailom alebo telefonicky.

Ako mám postupovať pri reklamácii?

Ak ste si istý že máte právo na reklamáciu alebo ste sa z akéhokoľvek dôvodu rozhodli tovar vrátiť v zákonnej lehote 14 dní:

  1. stiahnite si, vytlačte a vyplňte reklamačný rotmulár alebo formulár o odstúpení od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku.
  2. zašlite vyplený protokol spoločne s tovarom na adresu:
    APROFO s.r.o
    Liptovský Ondrej 12
    032 04
  3. scan/foto kópiu formulára zašlite na: reklamacie@tojko.sk

Reklamačný formulár sťahujte >>>tu<<<

Formulár na odstúpenie od kúpnej zmluvy uzavretej na diaľku sťahujte >>>tu<<<

Všetky informácie o priebehu reklamácie je možné získať na reklamacie@tojko.sk

Tovar nám nezasielajte na dobierku, takýto tovar nebude prevzatý.

Tojko.sk ako predávajúci je povinný vybaviť reklamáciu a ukončiť reklamačné konanie jedným z nasledujúcich spôsobov:

  1. odovzdaním opraveného tovaru;
  2. výmenou tovaru;
  3. vrátením kúpnej ceny tovaru;
  4. vyplatením primeranej zľavy z ceny tovaru;
  5. odôvodneným zamietnutím reklamácie tovaru;

Náklady spojené s dopravou tovaru na reklamáciu a späť vám budú kompenzované za splnenia týchto podmienok: Reklamácia bude oprávnená (závada výrobok nemal spôsobená neodbornou manipuláciou, chybným užívaním alebo mechanickým poškodením atď.) Na e-mail reklamacie@tojko.sk zašlite žiadosť o preplatenie nákladov, spolu s doložením výšky nákladov (scan účtenky za poštovné, prepravné list atď).

Náklady vám budú preplatené v primeranej výške.

V prípade neoprávnenej reklamácie nemá spotrebiteľ nárok na náhradu svojich nákladov spojených s vybavením reklamácie. V prípade, že bude reklamácia uznaná ako neoprávnená, bude reklamovaný tovar zaslaný späť zákazníkovi na náklady zákazníka.

V prípade platby prevodom z účtu, vraciame finančné čiastky za reklamovaný tovar len na bankové účty vedené v CZK v Českej Republike alebo na bankové účty vedené v EUR v Slovenskej Republike. Vrátenie peňazí poštovou poukážkou nie je možné.

Reklamácia prepravných služieb

Pri prevzatí tovaru od prepravcu (Slovenská pošta, popr. Zmluvný prepravca) si prosím zásielku dôkladne skontrolujte, či prepravou nedošlo k poškodeniu prepravného obalu.

Pokiaľ je zásielka viditeľne poškodená (napr. Natrhnutý alebo zdeformovaný obal zásielky), je potrebné reklamovať toto poškodenie, prípadne stratu priamo u dopravcu. V takom prípade trvajte prosím na spísaní reklamačného protokolu o poškodení tovaru priamo na mieste pri preberaní tovaru. Prepravca ani predávajúci nenesie zodpovednosť za neskoršie reklamácie.

Pokiaľ je obal neporušený, ale tovar vnútri poškodený, je nutné nás o tejto skutočnosti informovať na reklamacie@tojko.sk ihneď po zistení poškodenia. V prípade nedodržania uvedeného limitu má dopravca právo reklamáciu zamietnuť z dôvodu nedostatku dôkazov o vzniku škody. Odporúčame vám otvoriť balík priamo pred prepravcom. Pre urýchlenie vybavenia závady v preprave, tiež odporúčame vytvoriť fotodokumentáciu doručenej zásielky vrátane transportného obalu.

Produkt bol pridaný do zoznamu prianí.
Hračka bola pridaná na porovnanie.

Tojko.sk používa na poskytovanie služieb, personalizáciu reklám a analýzu návštevnosti súbory cookie. Používaním tohto webu s tým súhlasite. Viac informácií.